السلام علیکم و رحمه‌ الله و برکاته

قال رسول الله ص : مَنْ سَلَکَ طَرِیقاً یَطْلُبُ فِیهِ عِلْماً سَلَکَ اَللَّهُ بِهِ طَرِیقاً إِلَى‏ اَلْجَنَّهِ وَ إِنَّ اَلْمَلاَئِکَهَ لَتَضَعُ أَجْنِحَتَهَا لِطَالِبِ اَلْعِلْمِ رِضًا بِهِ وَ إِنَّهُ یَسْتَغْفِرُ لِطَالِبِ اَلْعِلْمِ مَنْ فِی اَلسَّمَاءِ وَ مَنْ فِی اَلْأَرْضِ حَتَّى اَلْحُوتِ فِی اَلْبَحْرِ وَ فَضْلُ اَلْعَالِمِ عَلَى اَلْعَابِدِ کَفَضْلِ اَلْقَمَرِ عَلَى سَائِرِ اَلنُّجُومِ‏ لَیْلَهَ اَلْبَدْرِ وَ إِنَّ اَلْعُلَمَاءَ وَرَثَهُ اَلْأَنْبِیَاءِ إِنَّ اَلْأَنْبِیَاءَ لَمْ یُوَرِّثُوا دِینَاراً وَ لاَ دِرْهَماً وَ لَکِنْ وَرَّثُوا اَلْعِلْمَ فَمَنْ أَخَذَ مِنْهُ أَخَذَ بِحَظٍّ وَافِرٍ

رسول خدا (ص) فرمودند: کسى که در راهى رود که در آن دانشى جوید خدا او را براهى سوى بهشت برد، همانا، فرشتگان با خرسندى بالهاى خویش براه دانشجو فرونهند و اهل زمین و آسمان تا برسد بماهیان دریا براى دانشجو آمرزش طلبند و برترى عالم بر عابد مانند برترى ماه شب چهارده است بر ستارگان دیگر و علماء وارث پیمبرانند زیرا پیمبران پول طلا و نقره بجاى نگذارند بلکه دانش بجاى گذارند، هر که از دانش ایشان برگیرد بهره فراوانى گرفته است.

عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ الْکَمَالُ کُلّ الْکَمَالِ التّفَقّهُ فِی الدّینِ وَ الصّبْرُ عَلَى النّائِبَهِ وَ تَقْدِیرُ الْمَعِیشَهِ

امام باقر علیه السلام فرموندکمال انسان و نهایت کمالش دانشمند شدن در دین و صبر در بلا و اقتصاد در زندگى است.
منبع: اصول کافى جلد ۱ ص :۳۹ روایه: ۴
 عن الحلبی، عن أبی عبدالله الامام جعفر الصادق (علیه السلام)  فی حدیث طویل قال: قلت جعلت فداک: ما تقول فیمن ترک زیارته زیاره الامام الحسین (علیه السلام) وهو یقدر علی ذلک؟ قال: أقول انه قد عق رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و عقنا و استخف بأمر هوله. و من زاره کان الله له من وراء حوائجه، وکفی ما اهمه من امر دنیاه، و انه لیجلب الرزق علی العبد، ویخلف علیه ما انفق، و یغفر له ذنوب خمسین سنه و یرجع الی اهله و ما علیه وزر و لا خطیئه الا وقد محیت من صحیفته، فان هلک فی سفره نزلت الملائکه فغسلته و فتحت له ابواب الجنه ویدخل علیه روحها حتی ینشر، و ان سلم فتح له الباب الذی ینزل منه الرزق ویجعل له بکل درهم انفقه عشره آلاف درهم و ذخر ذلک له. فاذا حشر قبل له لک بکل درهم عشره آلاف درهم، و ان الله نظر لک و ذخرها لک عنده
حلبی می گوید: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم  درباره کسی که زیارت او امام حسین (علیه السلام) را در حالی که قادر به انجام آن است، ترک نماید چه می فرمایید؟ فرمود: می گویم، او از فرمان پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) سرپیچی کرده است و ما را از آنچه می بایست نگه دارد سرپیچی نمود. هر کس او را زیارت نماید خداوند حوائج او را بر آورده می سازد، و امور دنیایی را بر او آسان می گردد و او در طلب روزی از دیگر بندگان پیش خواهد افتاد، و آنچه را که انفاق کرده به دست خواهد آورد و گناهان پنجاه سال او بخشیده می شود و هر بدی و گناهی بر او باشد از صفحه اعمالش پاک می گردد و هر گاه در سفر بمیرد فرشتگان او را غسل نمایند و درهای بهشت بر روح او گشوده می شود تا هنگامی که روز قیامت فرار رسد.
منبع: کامل الزیارات لابن قولویه، ص ۱۲۸، باب ۴۶ ثواب ما للرجل فی نفقته الی زیاره الحسین (علیه السلام).
رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله به علی علیه السلام فرمود  و شیعتک علی منابر من نور مبیضه وجوههم حولی فی الجنه و هم جیرانی ……  و شیعیان تو بر منبرهائی از نورند در حالی که چهرهایشان سفید و درخشان است اطراف من در بهشتند و آنان همسایگان منند
منبع: مجلد ۱۵ بحار ص ۱۳۸(۱۹۷) روایت از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده
عن الحلبی، عن أبی عبدالله الامام جعفر الصادق (علیه السلام) هی رکعتان بین العشاءین یقرأ فی الأولى الحمد وإذا زلزلت الأرض ثلاث عشر مره ، وفی الثانیه الحمد وقل هو الله أحد خمس عشر مره ، فعن الصادق ( علیه السلام ) عن رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) قال : « أوصیکم برکعتین بین العشاءین ـ إلى أن قال ـ فإن فعل ذلک کل شهر کان من المؤمنین ، فإن فعل فی کل سنه کان من المحسنین ، فإن فعل ذلک فی کل جمعه کان من المخلصین ، فإن فعل ذلک کل لیله زاحمنی فی الجنه ولم یحص ثوابه إلا الله تعالى ».
حلبی می گوید: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم نماز وصیت دو رکعت است ، در رکعت اول بعد از حمد سیزده مرتبه سوره ی اذا زلزلت الارض ، و در رکعت دوم بعد از حمد پانزده مرتبه سوره ی قل هو الله احد خوانده شود .از امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده که فرمود : پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : در مورد دو رکعت نماز بین نماز مغرب و عشاء به شما وصیت و سفارش می کنم ، تا آنجا که فرمودند : هر کس در هر ماه این نماز را بخواند از مومنین است و هر کس در هر سال بخواند از محسنین می باشد و هر کس در هر جمعه این نماز را بخواند از مخلصین می باشد و هر کس هر شب انجام دهد در بهشت با من خواهد بود و حد ثواب آن را غیر از خدا نمی داند .
منبع: العُروَهُ الوُثقى ج ۲ فصل فی صلاه الوصیه
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم